Apa yang anda perlu tahu tentang penjagaan kuku akhir kuku patah?

Penjagaan kuku dan kuku kaki boleh dilakukan di rumah dengan pelbagai teknik yang boleh anda pelajari tanpa perlu sering pergi ke salon kecantikan. Anda akan mendapat jawapan kepada persoalan bagaimana Memutihkan Kuku Dalam artikel ini, anda akan memutihkannya dengan produk yang boleh anda gunakan dengan mudah di rumah. 


  Bagaimana anda perlu menjaga kuku anda

 

 Kuku yang normal dan sihat berwarna merah. Ia mempunyai struktur telus dan penampilan visual, adalah mungkin untuk menyebut beberapa petua mudah bagi mereka yang ingin tahu tentang penjagaan kuku. Pertama sekali, peralatan yang digunakan untuk penjagaan kuku mestilah bersih dan bersih.Jul. Sisa kuku yang ditinggalkan di kuku hendaklah dibersihkan dengan teliti. Kuku yang dibersihkan hendaklah dipotong. Kuku yang dipotong dapat dibawa ke bentuk bulat atau tidak teratur dengan rasp sesuai dengan pilihan penggunaan. 

 

 Adalah penting untuk membersihkan alur selepas menolak. Oleh itu, merendam tangan anda dengan air suam terlebih dahulu akan memudahkan proses ini. Sekiranya anda mahu, anda boleh menambahkan beberapa tetes jus lemon ke dalam air. Daging yang dilembutkan dengan air harus dipotong dengan teliti. Kuku yang dihiasi hendaklah direndam dalam kelembapan dan diurut. Selepas prosedur penjagaan kuku, kuku boleh dicat dengan varnis jika dikehendaki. Menggunakan cat kuku dengan ketelusan yang tinggi membantu kuku Tahan lebih lama. 

 

 

 Penjagaan kuku sangat penting dari segi panjang dan ketahanan. Kuku yang patah di dalam badan akibat kekurangan vitamin atau penggunaan yang tidak betul memberikan penampilan yang tidak diingini. Dengan membuat beberapa perubahan dalam tabiat anda, anda dapat memiliki kuku yang sihat dan tumbuh. Anda juga boleh menggilap kuku kuning kami dengan lemon, yang boleh anda temui dengan mudah di rumah.  anda boleh menambah jus oren dan baking soda dan tuangkan ke dalam air suhu sederhana dan biarkan pada kuku selama 2-5 minit sebelum membersihkan. 

 

 Kebanyakan orang tidak menggunakan sarung tangan semasa membersihkan. Walau bagaimanapun, bahan kimia dalam produk pembersih boleh merosakkan kuku dan kulit. Dalam hal ini, menggunakan sarung tangan semasa pembersihan akan melindungi kuku anda. Tanggalkan kutikula pada kuku anda setiap dua hingga tiga hari dan biarkan mereka keluar selama satu atau dua hari sebelum memperbaharui. Sebagai alternatif, anda boleh menggosok kuku dengan campuran lemon dan minyak. Cara anda memfailkan kuku anda juga penting untuk kesihatan kuku anda. Sekiranya anda lebih suka pilihan tumpul, ingatlah untuk mengelakkan tepi tajam. Anda juga boleh membuat sesi penjagaan kuku secara manual dengan aplikasi yang telah anda buat. 

 

 

 Ramai orang tertanya-tanya mengapa kuku patah. Penyebab masalah yang paling biasa ialah kekurangan vitamin. Apabila biotin, kalsium, magnesium, zat besi, zink dan vitamin A dan D, yang penting untuk kuku dan rambut, kekurangan, kuku menjadi sensitif dan rapuh. Selain itu, kesan sampingan seperti penyakit kronik, hipertiroidisme dan kulat kuku juga merupakan penyebab utama kerosakan kuku. Selain penyakit, kuku juga boleh pecah kerana sebab-sebab seperti kulit kering, penggunaan air yang tidak mencukupi, penggunaan kuku yang kerap, sejuk atau panas yang berlebihan, menggigit kuku dan pemfailan kuku yang tidak betul. Juga, banyak orang menggunakan kantung dan bukannya aseton untuk menghilangkan hujung kuku. Keadaan ini mengubah permukaan kuku dan menyebabkan kuku pecah. livben.com anda boleh membekalkan produk pada penjagaan produk kosmetik.Jul.

 

 Anda boleh melakukan manikur dan pedikur di salon kecantikan, serta penjagaan kuku di rumah. Jika anda mengambil berat dengan produk semula jadi di rumah, anda boleh memastikan kuku anda berkilat dan kuat. Anda boleh mencampurkan minyak pokok teh, yang mempunyai sifat antibakteria dan antijamur yang sangat kuat, dengan minyak badam, minyak zaitun atau minyak vitamin E dan sapukan pada kuku anda. Anda juga dapat menguatkan kuku dengan jus lemon, yang mengandungi vitamin C. produk yang ingin anda gunakan untuk memiliki kuku yang cantik, sihat dan cantik 3otuz.com anda akan mendapati ia dalam .

Hiç yorum yok:

3otuz.com

Endüstriyel Makineler İşletmenizin Üretim Kapasitesini arttırın

  Endüstriyel makineler , modern üretim süreçlerinin bel kemiğidir. Bu makineler, çeşitli sektörlerde yüksek verimlilik ve performans sağlar...

3otuz.com